0
Your cart
Your cart is empty.
Please go to Shop Now
Producte Preu Quantitat Subtotal

Segueix-nos:

Webs Figueres Crea una plataforma de marca

Webs Figueres La primera etapa per administrar una marca és, sens dubte, fer un pas enrere i comprendre de què està feta, responent preguntes com:

 sobre quina base es va fundar?;
 què promet lliurar al món?;
 què la fa única?

Una plataforma de marca és un conjunt de components únics que ajudaran els consumidors a connectar-s’hi. Com a conseqüència, això ajudarà a comunicar millor la seva essència.

Alguns dels punts clau que qualsevol plataforma de marca necessita abordar són el propòsit de la marca, la promesa, els atributs i el posicionament.

https://www.youtube.com/watch?v=nMITXMrrVQU&t=23s

Propòsit

Un propòsit no és res més que la seva raó d’existir. Per què la teva marca necessita existir? Per què va ser creada?

En aquesta etapa, és molt valuós mirar enrere en el moment de la creació de la teva empresa. Què estava a la ment dels seus fundadors? Què volien transformar en el mercat quan van començar el negoci?

En crear Airbnb, els seus fundadors creien que això era possible i que el negoci seria un dels precursors a fer que això passés, i es va comprovar la seva expectativa quan es va fer una empresa unicorn de nivell mundial.

Moltes vegades un propòsit comença molt fort juntament amb l’empresa i els primers col·laboradors. En el cas d’Airbnb, però, aquest propòsit tal com ho veiem avui només es va fer realitat quatre anys després.

Douglas John Atkin, un dels responsables de crear aquest univers de la marca Airbnb, explica aquest procés en aquest text.

Si tens dificultats per comprendre quin és el propòsit de la teva marca, una bona idea és parlar amb els teus col·laboradors i consumidors per comprendre per què es connecten i creuen a la teva empresa.

Després daixò, és més fàcil arribar a un punt que semblarà perfecte per a la teva marca i la seva història.

Recordeu escoltar abans de crear. El resultat sempre serà més autèntic, com ho va ser per a Airbnb, que ho comunica increïblement en aquest vídeo.

Promesa de marca

La promesa de la marca actua com a manifest. És el resum del que et comprometes a fer a la pràctica perquè el teu propòsit es converteixi en realitat.

Sovint, la promesa de la marca és allò que veiem sent comunicat per les marques. Si el propòsit és un procés intern de descobriment i comprensió de com pots impactar el món, la promesa, per la seva vegada, és el que el torna palpable.

Esmentant Nike novament, ells creuen que qualsevol persona és un atleta. Estan compromesos a transformar i crear un món millor i més sostenible per a les persones, el planeta i les comunitats a través del poder esportiu i, la part més important és: de quina manera ho faran? Mitjançant l’esport. Aquesta és la promesa.

Si prenem una pàgina del Golden Circle de Simon Sinek, entendrem clarament que el propòsit és el perquè, i la promesa és el com.
Atributs de marca

Quan has comprès el propòsit i la plataforma, és hora de parlar sobre els atributs de la marca. Aquestes característiques són part de la jornada, mostrant la forma única de caminar que la teva marca té mentre realitza el trajecte per assolir el seu objectiu final.

Les marques extraordinàries tenen propòsits i promeses úniques. Tot i això, el que sovint diferencia els grans és com fan per arribar on volen anar. Aquí, els mitjans són tan importants com els resultats.

Clarament, els atributs són característics de la marca. Aquests són valors que no són negociables per a ella i depenen des de la manera com et comuniques, fins a la manera com treballen els teus empleats.

Fa uns anys, Asana, la plataforma de gestió de processos de negocis, va passar per una reformulació de la seva marca, cosa que en màrqueting anomenem de rebranding.

En aquest procés, explicat aquí, l’empresa va crear els seus atributs de marca, que funcionen com a aspectes d’una personalitat, és a dir, com si fos una persona.

Clars i orientats a l’acció, aquests atributs van ajudar tota l’empresa a comprendre què era el que s’esperava de la comunicació i el comportament. Va ser un gran èxit per a ells i també, amb seguretat, ho pot ser per a la teva empresa.
Posicionament

Ja sabem que necessitem un propòsit per entendre per què existim i que una promesa de marca fa que tot sigui més tangible.

També sabem que els atributs de la marca ajuden a humanitzar-la i alinear les expectatives. Encara cal parlar sobre el posicionament de la marca.

Segons Philip Kotler, un dels pares del màrqueting, el posicionament és l‟acte de crear una comprensió de l‟oferta i la imatge que defineix l‟espai de mercat que ocuparà la teva marca i com serà percebuda pels consumidors.

Per comprendre el teu posicionament, primer has de pensar en els teus objectius comercials i el valor real que ofereixen la teva empresa i el teu producte. Aquí és on comences a pensar en el teu posicionament.

Una ubicació es pot centrar en la innovació, per exemple. Aquest tipus sovint està vinculat a una idea de disrupció. Prenguem, per exemple, Uber.

Quan va arribar al mercat, el seu posicionament es va centrar clarament en la innovació, en canviar la manera com ens relacionem amb el transport.

Tots els moviments de mercat es van centrar a mostrar l’aplicació com la nova opció de transport, sempre associada amb la modernitat, mentre que altres modes de viatge eren obsolets.

Amb l’avenç d’altres competidors amb models comercials semblants, Uber va haver d’adaptar-se a un posicionament de diferenciació.

Per tant, igual que Uber i altres companyies líders, has de concentrar-te en la seguretat, el preu, una millor experiència de l’usuari o en allò que creguis que és un valor únic de la teva empresa.

Posicionar és comprendre el teu mercat, allò que els teus consumidors necessiten i volen.

A partir d’aquí, mira dins de la teva empresa i comprèn com el teu producte o servei es pot fer present i rellevant en aquest escenari.

Responsable IMG Web Digital amb DNI40448385-X, domicili a Carrer Cresques Elies 11, 17600 Figueres Girona, telèfon 679211566 i correu electrònic info@imgweb.es

En nom de l'empresa tractem la informació que ens facilita amb la finalitat de prestar-los el servei sol·licitat, fer-ne la facturació i les comunicacions necessàries. Les dades proporcionades es conservaran mentre es mantingui la relació comercial i durant els anys necessaris per complir les obligacions legals. Les dades no se cediran a tercers, excepte en els casos en què hi hagi una obligació legal. Vostè té dret a obtenir confirmació sobre si a IMG Web estem tractant les seves dades personals, per tant, té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió quan les dades ja no siguin necessàries.

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Informació bàsica de protecció de dades
Responsable Ivan Moya Gazquez +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'afectat partit. +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU a filtres contra el correu brossa. +info...
Drets Accedir, rectificar i cancel·lar les dades, així com d'altres drets. +info...
Informació addicional Podeu llegir addicionals i informació detallada sobre protecció de dades a la nostra pàgina de política de privacitat.

© 2022 Created with IMG WEB